معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان:

هزینه برای گردشگری در سیستان و بلوچستان، سرمایه سازی برای استان است 

EN

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان:

سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | 23:2263 بازدید


هزینه برای گردشگری در سیستان و بلوچستان، سرمایه سازی برای استان است 

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، مجتبی میرحسینی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی اظهار کرد: توجه به دو موضوع میتواند سیستان و بلوچستان را در بحث گردشگری متحول کند که نخست توسعه دسترسی سریع و ارزان به استان است و دیگری موضوع تبلیغات و بازاریابی در حد ملی و بین المللی است. 

وی گفت: اگر راه های دسترسی جاده ای استان با هرمزگان، کرمان و خراسان جنوبی دو بانده شود و مسیر ریلی نیز تقویت گردد انگیزه سفر به سیستان و بلوچستان در عین ناشناخته بودن، بدلیل تنوع در مقصد افزایش خواهد یافت.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: در سند چشم انداز توسعه گردشگری ایران ۱۴۰۴ جذب 20 میلیون گردشگر پیش بینی شده است که اگر تمرکز بر توسعه سواحل مکران و تقویت گردشگری دریایی انجام شود با توجه به موقعیت خاص منطقه این امکان از کشورهای حاشیه اقیانوس هند میسر خواهد بود. 
میرحسینی بیان کرد: امروز یکی از مهمترین صنایعی که می تواند اقتصاد کشور را نجات دهد صنعت گردشگری است و یکی از مهمترین راه های توسعه گردشگری استان توسعه راه های دسترسی است.

وی گفت: با تمرکز بر مناطق گردشگری براساس محصول گردشگری هر شهرستان میتوان این مناطق را معرفی کرد و به رشد گردشگری استان کمک کرد به طور مثال با تمرکزی که بر منطقه درک و کوههای مریخی  در جنوب استان گذاشته شد و با هدایت جوامع محلی و تشکل ها و کمک رسانه ها، امروز سفر به درک در بسته سفرهای لوکس خانواده های ایرانی قرار گرفته است. 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: هزینه بالای سفرهای هوایی به سیستان و بلوچستان، کندی حرکت قطار، نبود دسترسی سریع و ارزان جاده ای و تبلیغات منفی رایگان از جمله دلایل عدم انگیزه برای سفر به سیستان و بلوچستان است که همه دستگاه ها باید در جهت رفع این مشکلات تلاش کنند. 

وی عدم توازن در پوشش اخبار مثبت و منفی استان را نیز در ایجاد تصویر ذهنی منفی نسبت به استان تاثیرگذار دانست و ادامه داد: نقش رسانه ها بسیار مهم است چرا که رسانه های استان میتوانند به زیبایی برای استان سرمایه ساز باشند. 

میرحسینی با بیان اینکه هرچقدر که برای گردشگری هزینه کنیم سرمایه سازی برای استان هست، گفت: منابع زیادی در استان داریم که باید همه این منابع را در نگاه ایرانیان تبدیل به سرمایه کنیم تا به این استان سفر کنند. 

انتهای پیام


دیدگاه خود را بیان کنید

بازدید روز

۹۹۳

بازدید دیروز

۱۲۴۹

بازدید ماه

۴۲۱۳۵

بازدید کل

۱۲۹۵۳۲۱

افراد آنلاین

۴