مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد

لزوم معرفی روستای کلپورگان و سفال آن در فضای مجازی

EN

مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد

یک‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۶ | 08:5614 بازدید


به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، فرحناز امراللهی با اشاره به اینکه باید یک سایت جامع برای کلپورگان به عنوان روستای جهانی ساخته شود که به زبان های مختلف و در ابتدا به زبان انگلیسی باشد تا بتواند این روستا را معرفی کند، بیان کرد: باید در پایتخت و مراکز استانها یک مکان مشخصی برای فروش سفال وجود داشته و به مناسبت های مختلف معرفی این روستا صورت بگیرد. 

مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه با حفظ اصالت سفال کلپورگان، باید کاربری های جدید را تعریف کنیم، افزود: سفال کلپورگان باید با همین رنگ و نقش و با همین جنس مواد باقی بماند ولی بهتر است روی کاربری های جدید هم کار شود. 

این مسئول ادامه داد: بهتر است تورهایی به مقصد کلپورگان ترتیب داده شود تا سفالگران کشور به کلپورگان سفر کنند تا ضمن آموزش آنها، این منطقه در بحث ترویج سفال موفق تر عمل کند. 

وی گفت: با توجه به استقبال زیاد مردم از فضای مجازی باید در فضای مجازی و با آموزش مستقیم و غیرمستقیم به معرفی روستای کلپورگان و سفال آن پرداخته شود. 

امراللهی با اشاره به اینکه مجلس در هفته گذشته طرحی را به پیشنهاد سازمان تصویب کرد که از موارد آن این بود که صدا و سیما حتما در برنامه های معرفی، آموزش و در دکورها و جوایزش از صنایع دستی استفاده کند و نیز طبق این طرح بانکها حتما باید در جوایز شان از صنایع دستی استفاده کنند. 

مشاور رئیس میراث فرهنگی کشور افزود: فروشگاه های صنایع دستی مدرن در پایتخت ایجاد شده که مسئولین میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان برای معرفی و فروش و نیز ترویج سفال کلپورگان باید با آنها ارتباط برقرار کنند و وارد مذاکره شوند. 

این مسئول با اشاره به اینکه بسته بندی سفال در زمان انتقال کمک زیادی می کند، ادامه داد: هم در داخل و هم در خارج از کشور باید با بسته بندی خاصی ارائه شود و به ویژه برای جهانی شدن روستا حتما طراحی برای بسته بندی باید محکم و متناسب با روح این روستا باشد. 

وی گفت: عرضه این سفال باید با سلیقه کشورهای اروپا و آمریکا یکی باشد و به دلیل بدوی بودن آن به دنبال بازاریاب های خارج از کشور در قاره های اروپا و آمریکا بود تا به شکل خوبی معرفی و عرضه کنند. 
امراللهی خاطرنشان کرد:  از این رو می توانیم به توسعه پایدار روستا و استان سیستان و بلوچستان فکر کنیم و اگر به این ترتیب مشتری و گردشگر بیشتری بیاید می توانیم کارگاه ها را در روستای کلپورگان و سایر نقاط استان گسترش و تجهیز کنیم تا تولید بیشتری صورت بگیرد. 
انتهای پیام


دیدگاه خود را بیان کنید

بازدید روز

۲۸۹

بازدید دیروز

۱۲۶۱

بازدید ماه

۷۰۸۶

بازدید کل

۵۷۸۵۶۲

افراد آنلاین

۸

مشخصات استان

معرفی استان 

فرهنگ عامه، معرفی شهرستانها و جاذبه های تاریخی و طبیعی، هنرهای سنتی، موزه ها و تاسیسات گردشگری استان. PDF.

ماهنامه تخصصی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان

مرکز

زاهدان

 مساحت

180726 کیلومتر مربع

 جمعیت 1390

2534327 نفر

پراکندگی

1206  

  شهرستانها

19

 استاندار 

علی اوسط هاشمی