ستاد اجرایی خدمات سفر استان

EN

ستاد اجرایی خدمات سفر استان

دوشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۵ | 19:28816 بازدید

برگزاری نشست رسانه ای وتشریح برنامه های نوروزی – برگزاری کارگاه آموزشی برای فعالین ستاد سفر از جمله کمیته اسکان – حضور در خبرگزاری ایرنا وهمچنین برنامه زنده رادیویی ،مصاحبه بارسانه های استان وبرگزاری آیین افتتاح رویدادفرهنگی نوروزگاه در شهرستان زابل – ایرانشهر وچابهار از جمله برنامه های شاخص اولین روز بود.

-به نام یزدان پاک 
منشور میهمان نوازی استان سیستان وبلوچستان 
دبیر خانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان  به پاس احترام به میهمانان و گردشگران  1395 و میزبانی خوب و صمیمانه از میهمانان وهمچنین بستر سازی مناسب برای فراهم کردن زمینه تحقق شعار استان سیستان وبلوچستان مقصد گردشگری داخلی وخارجی در سال96 پیرو مصوبه کمیته تبلیغات ، اطلاع رسانی و امور فرهنگی - منشور احترام به گردشگران را تدوین و ارایه نموده است .
از این روی از کلیه معاونتها ستاد استان و روسای ستاد اجرایی خدمات سفر  درخواست می گردد تا با ابلاغ و ارسال این منشور مجموعه مفاد آن را سرلوحه سیاستهای کاری دستگاه های خدمات رسان در ایام تعطیلات قرار داده و درایجاد و  فراهم نمودن فضای شاد و نوروزی خاطره انگیز برای هموطنان عزیزمان اهتمام ورزند .
•  ما اعضای ستاد اجرای خدمات سفر استان خداوند سبحان را شاکریم که به افتخار خدمت گذاری به شما مردم فهیم را به ما عطا نموده  و در راستای احترام به مسافران و گردشگران خود را مقید به رعایت این منشور نموده و تمام سعی و کوشش خود را در راستای عملی شدن اصل احترام به حقوق مسافر و تکریم از ایشان آن گونه که شايسته است با صبوري و ارج نهادن به ارزش ها و کرامت انساني انجام خواهیم داد .
•  ارائه خدمات صادقانه بي توقع به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی  بدون توجه به مليت، نژاد، مذهب و موقعيت اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي آن ها
•  گسترش فرهنگ صحيح میهمان نوازی بعنوان نقطه مثبت ثبت خاطرات میهمانان نوروزی 
•  حضور منظم و آراسته  و پاسخگوی خدمت گران  و نوروز بانان به مسافران نوروزی
•  سرلوحه قرار دادن ادب ، احترام ، متانت و تحقق عملي شعار ‍‍« حق با مسافر است»
•  تلاش در جهت همکاری با میهمانان نوروزی و ترویج فرهنگ صحیح بازدید از اماکن تاریخی و تفریحی و رعایت بهداشت و حفاظت از محیط زیست 
•  کوشش در ارتباط گیری با مسافران و ارایه توصیه های ایمنی و پرهیز از ابزار قانونی جریمه های کتبی و تلاش در جهت فرهنگ سازی الزام به رعایت حقوق همنوعان در رانندگی
•  کمک به همنوعان در شرایط گرفتاری ، اضطرار و خطر و ابراز وظیفه نوعدوستی و یاری رساندن فارغ از هر وظیفه و پست و جایگاه حقوقی و حقیقی 
•  اطلاع رسانی صحیح و دقیق به گردشگران ورودی به استان و تلاش در تامین نیازهای آنان و راهنمایی لازم
•  اطلاع رسانی حقوق قانونی مسافر در وسایل حمل و نقل عمومی و پذیرایی از مسافران به روی باز و پذیرایی
•  اعتقاد داریم ارایه خدمات از جمله اسکان مناسب ، استفاده از تاسیسات زیر ساختی (نماز خانه و سرویسهای بهداشتی بین راهی ) و نظارت بر وضعیت مناسب این خدمات ، جلوگیری از گرانفروشی و احتکار و رسیدگی به تقاضای مسافران در اسرع وقت از وظایف اصلی ما بوده و می باشد و برآنیم تا با جدیت در ارایه خدمات و نظارت بکوشیم .
•  با امید به آنکه در این ایام شاهد هیچ گونه حوادث و سوانح دلخراشی نباشیم و با آرزوی سفری خوش و بدون حادثه خود را ملزم به همکاری و مساعدت در خصوص در راه ماندگان و خانواده مصدومان سوانح نوروزی میدانیم 
•  آرزوی سفری خوب و خوش و ثبت خاطراتی ماندگار و دیدار مجدد و دوباره شما را در استان سیستان وبلوچستان داریم

طلاعیه شماره 1ستاد مرکزی اجرایی خدمات سفراستان
مورخ 2/1/95
یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ
یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ
یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ
حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ
ستاد مرکزی اجرایی خدمات سفر ضمن تبریک آغاز سال "اقتصاد مقاومتى؛اقدام و عمل"به تمامی هموطنان عزیز کشورمان و همه فعالان و دست اندر کاران ستاد های اجرایی خدمات سفرشهرستانها با توجه به تعطیلات پیش رو، توصیه هاى ذیل را جهت رفاه حال گردشگران و مسافران اعلام مي نمايد:
✓ با توجه به شرایط ناپایدار جوی و احتمال بارندگی در مناطق مختلف استان هموطنان عزیز قبل از سفر نسبت به برنامه ریزی و انتخاب مقصد سفر و محل اقامت خود اقدام نمایند.
✓ هموطنان عزیز طی عضویت در کانان راهنمای گردشگری استان یاتماس با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برنامه هاى فرهنگی تدارک شده توسط دستگاه های عضو ستادهای اجرایی خدمات سفر شامل بازارچه های خیریه و نمایشگاههای صنايع دستى،هنرهای سنتی، اطلاع حاصل نموده و دیدن نمایند.
✓ به مسافران عزیز پیشنهاد میشود شرکت در برنامه ها و مراسمی که ستادهای اجرایی خدمات سفر استان با محوریت ایام نوروز تدارک دیده اند را در برنامه خود قرار دهند.
✓ هموطنان گرامی پیش از سفر از طریق سامانه مرکز مدیریت راههای سازمان راهداری و حمل و نقل جادها به شماره 141 از وضعیت تردد در جاده های کشور و از طریق سامانه 134 از شرایط آب و هوایی مقصد مورد نظر اطلاعات لازم را کسب و سپس برای سفر خود برنامه ریزی نمایند .
✓ مسافران عزیز ضمن حفظ آرامش خود در ترافیک های احتمالی نهایت همکاری را با پلیس راهور ناجا و مأموران راهداری بعمل آورده و از توقفهای غیرضروری در حاشیه جاده ها، اطراف جاذبه ها و سایر نقاطی که موجب ترافیک می شود خودداری کنند.
در پایان ستاد مرکزی ضمن تاکید بر اهتمام و تلاش مضاعف  ستادهای اجرایی خدمات سفر شهرستانها در تمامی بخشهای حمل و نقل و ترافیک، امنیت و انتظامی، امداد و نجات، مدیریت بحران، بهداشت و درمان، اسکان و پذیرایی و ...  هماهنگی کامل کلیه واحد های مسئول را برای خدمات رسانى شایسته به مسافران و گردشگران ضروری می داند
سامانه جامع اطلاعات گردشگری و پاسخگویی به شکایات 09629
سامانه اطلاع رسانی پیامکی جاذبه های گردشگری 


دیدگاه خود را بیان کنید

بازدید روز

۵۴۲۱

بازدید دیروز

۱۴۷۱

بازدید ماه

۸۴۴۷۲

بازدید کل

۱۶۵۱۲۶۷

افراد آنلاین

۳