مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی:

ظرفیت‌های گردشگری سیستان و بلوچستان به صورت ملی و بین المللی معرفی میشود

ظرفیت‌های گردشگری سیستان و بلوچستان به صورت ملی و بین المللی معرفی میشود

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی:

سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۲۸۹ بازدید


ظرفیت‌های گردشگری سیستان و بلوچستان به صورت ملی و بین المللی معرفی میشود

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: برای کمپین معرفی و توسعه سیستان و بلوچستان، پویشی با ۲۵ اقدام ملی، ۱۵ اقدام استانی و ۳ اقدام بین المللی شکل گرفت تا هم به شناخته شدن استان کمک کند و هم با همکاری آژانس ها در این استان به نقطه ای برسیم که حضور گردشگران به حداکثر برسد.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، نشست مدیران تاسیسات گردشگری استان با مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سالن جلسات موزه منطقه ای جنوب شرق برگزار شد.

محمدابراهیم لاریجانی در این نشست اظهار کرد: بنا بر دستور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور مقرر شد ۳ استان از اواسط سال ۹۸ به طور ویژه مورد برنامه ریزی ملی قرار گیرند که سمنان، کردستان و سیستان و بلوچستان از جمله این استانها هستند.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری افزود: برای کمپین معرفی و توسعه سیستان و بلوچستان، پویشی با ۲۵ اقدام ملی، ۱۵ اقدام استانی و ۳ اقدام بین المللی شکل گرفت تا هم به شناخته شدن استان کمک کند و هم با همکاری آژانس ها در این استان به نقطه ای برسیم که حضور گردشگران به حداکثر برسد.

این مسئول با بیان اینکه ۳۱ اداره کل استانی در بحث معرفی استان سیستان و بلوچستان با ارائه بیلبورد های رایگان، نصب پوستر و بنر همکاری میکنند، ادامه داد: برنامه‌های شب های فرهنگی در یزد، تهران، مجموعه توچال و خراسان شمالی توسط حوزه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان برگزار شده و بعد از ایام محرم و صفر نیز دوباره برنامه شب های فرهنگی در استانهای دیگر برگزار میشود.

وی با اشاره به اینکه از ۱۵ آبان تا ۱۵ دیماه جشنواره بزرگ سیستان و بلوچستان به مدت ۲ ماه در این استان برگزار میشود، افزود: این برنامه با اجرای برنامه های رالی، موسیقی محلی و غیره برگزار خواهد شد و جشنواره فرهنگ و هنر ساحل نشینان نیز با حضور ۷ استان ساحلی در چابهار برگزار میشود.

لاریجانی بیان کرد: در بحث زیرساخت ها مشکلاتی در این استان وجود دارد اما باید با زیرساختهای موجود کارهای بزرگ تری انجام شود و ضریب اشغال هتل ها بیشتر شود، چرا که با افزایش حضور گردشگران، زیرساخت ها نیز افزایش پیدا میکنند.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری کشور افزود: قرار است تور یک هفته ای سبلان - تفتان توسط آژانس گردشگری تبریز برگزار شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در تجربه فرهنگ سفر مردمان ایران، سفرهای طولانی هست و باید این سفرها را به سمت سیستان و بلوچستان نیز هدایت کرد، افزود: آسیب هایی در این استان وجود داشته که بسیار پررنگ و پرحجم به نمایش گذاشته شده و باعث شده زیبایی های آن دیده نشود.

وی گفت: رسانه ها بیشتر به زیبایی ها و داشته های مردم بپردازند و توان شان را در معرفی جاذبه های استان بگذارند چرا که بیان محرومیت ها تاثیر منفی در نگاه ها میگذارد.

لاریجانی با بیان اینکه باید به گونه ای به مشکلات پرداخته شود که تاثیر منفی نداشته باشد، اذعان کرد: بعد از محرم و صفر در تمام استانها بیلبوردهای استان سیستان و بلوچستان نصب میشود اما همه مسئولان، رسانه ها و فضای مجازی باید متحد باشند.

این مسئول ادامه داد: مدیران آژانس ها، تاسیسات و فعالان گردشگری نیز ظرفیتی برای توسعه گردشگری هستند و

وی گفت: راهنمایان گردشگری میتوانند در بحث معرفی انقلابی بوجود بیاورند و در آینده ای نزدیک و شاید کمتر از ده سال دیگر در سیستان و بلوچستان شاهد روزی خواهیم بود که مردم با اشتیاق فراوان به این استان سفر کنند.

انتهای پیام