سرمایه گذاری در صنعت گردشگری سیستان و بلوچستان با هدف توسعه سفرهای هوشمند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: در حالی که ارتباطات، شرایط بحرانی خاصی را پشت سر می گذارد، نوآوری و تحرک بخشیدن هوشمند به بازار بویژه تقویت برندهای مقاصد گردشگری در سیستان و بلوچستان در حال اجراست. 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: در حالی که ارتباطات، شرایط بحرانی خاصی را پشت سر می گذارد، نوآوری و تحرک بخشیدن هوشمند به بازار بویژه تقویت برندهای مقاصد گردشگری در سیستان و بلوچستان در حال اجراست. 

سرمایه گذاری در صنعت گردشگری سیستان و بلوچستان با هدف توسعه سفرهای هوشمند

پنج‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۱۴۷ بازدید

در حالی که ارتباطات، شرایط بحرانی خاصی را پشت سر می گذارد، نوآوری و تحرک بخشیدن هوشمند به بازار بویژه تقویت برندهای مقاصد گردشگری، برندسازی مجدد و بهبود اعتماد گردشگران به این مقاصد از جمله اقداماتی است که در کوتاه مدت برای عبور از شرایط فعلی در گردشگری سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

سرمايه گذاري در صنعت گردشگری و افزایش سرانه می تواند به سفرهای هوشمند مردم در آینده کمک شایانی کند.

هرچقدر سرانه بیشتری در صنعت گردشگری داشته باشیم به همان تناسب زیرساخت های لازم ایجاد و از تراکم گردشگران در مکان های خاص جلوگیری و به توزیع سفر کمک زیادی خواهد شد.

اعتماد و اطمینان مسافران با توجه به ادامه روند بیماری کرونا به مکان هایی شکل می گیرد که پروتکل های بهداشتی و شرایط استاندارد در مقاصد و مسیرهای گردشگری را بیشتر رعایت کنند.

اثر معنادار افزایش سرانه گردشگری سیستان و بلوچستان را بر رشد تاسیسات و واحدهای گردشگری و نهایتا رشد اقتصادی منطقه شاهد هستیم.

هر چند با سرانه استاندارد گردشگری در استان فاصله داریم اما حرکت های خوبی آغاز و در تغییر کاربریها، اولویت با تبدیل به کاربری گردشگری است.

خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته برای تحریک تقاضای سفر به سیستان و بلوچستان شاهد افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان هستیم بطوریکه نزدیک به ۶۰۰ میلیارد ریال حجم سرمایه گذاری در پروژه های مختلف گردشگری سطح استان در سال جاری شاهد هستیم.

در سالهای اخیر نیز رشد چهار برابری در ایجاد تاسیسات گردشگری و باور مردم به مشارکت و فعالیت بیشتر در این صنعت متنوع و پیچیده شکل گرفته که آینده روشنی را پیش روی فعالین این حوزه قرار داده است.

بخش خصوصی و فعالین گردشگری اقدامات خود را برای توسعه صنعت و شکل گیری مجدد بازار انجام داده اند آنچه مهم است فراهم آوردن شرایط امنیت سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری است.

متاسفانه امروزه امنیت سرمایه گذاری را در بانک ها با اعطای سود مشخص شاهد هستیم در صورتی که اگر همان امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران بخش گردشگری ایجاد کنیم، سرمایه‌گذار حاضر به تحمل کمترین ریسک سرمایه‌گذاری در این صنعت بوده و در نتیجه با افزایش حضور سرمایه گذاران درسال جهش تولید شاهد صادرات نامرئی صنعت گردشگری خواهیم بود.

برای یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی، صرفه اقتصادی سرمایه‌گذاری‌اش به عنوان مهم‌ترین اولویت شناخته می‌شود که در این راه دولت باید با ارائه مشوق‌ها و تسهیلات مختلف، تامین این سود اقتصادی برای سرمایه‌گذاران را فراهم سازد که خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه آغاز شده است و نیاز به اطلاع رسانی بیشتر از بسته های حمایتی و تدوین قوانین و مشوق های حمایتب جدی تر دارد.

با همکاری و هماهنگی بیشتر بین دولت و بخش خصوصی امیدواریم روزهای بهتری در گردشگری استان را تجربه و گام‌های بلندتری برای حضور در بازارهای بین المللی و منطقه ای برای رسیدن به توسعه پایدار و بهبود معیشت مردمان برداریم.

در حال حاضر با توجه به اثرات بیماری کووید ۱۹ (کرونا)، بیشترین آسیب را صنعت گردشگری و بخش خصوصی آن متحمل شده اند که خسارات ماههای گذشته این تاسیسات برآورد و پیگیرهای لازم جهت حل مشکلات بخش خصوصی در حال انجام هست.

یادداشت از مجتبی میرحسینی