اقامت ۵۸۰ هزار نفری مسافران در اقامتگاه های رسمی و غیر رسمی سیستان و بلوچستان
به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، مجتبی میرحسینی اظهار کرد: ۵۸۰ هزار نفر مسافر در نوروز امسال در اقامتگاه های رسمی و غیر رسمی استان اقامت داشتند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: کمپ ها، مجتمع های گردشگری، اقامتگاه های بومگردی، خانه های مسافر، هتل ها، مدارس، منطقه آزاد چابهار و غیره از جمله این اماکن هستند.
وی یادآور شد: این میزان از مجموع یک میلیون و ۱۱۵ هزار و ۲۶۸ مسافر ورودی به استان است که تقریبا ۵۰ درصد مسافران در اقامتگاه ها اسکان داشتند و مابقی در خانه اقوام و یا بمدت یک روز و به صورت عبوری در استان حضور داشتند.
میرحسینی ضمن قدردانی از تمامی واحدهایی که در اجرای طرح نوروزکارت مسافران را از تخفیف 10 تا 40 درصدی بهره مند کردند، گفت: با تاسیساتی که وجوه اضافی از مسافرین دریافت کردند با توجه به بازرسی های بعمل آمده و شکایت های رسیده، برخورد قانونی لازم بعمل آمد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: با توافقی که با جامعه هتل داران استان بعمل آمده در سال جاری بسته های تشویقی ویژه ای برای افزایش و توزیع سفر به سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده که به زودی اعلام خواهد شد.
انتهای پیام