در پاسخ به نارضایتی مسافران از برخی هتل ها مطرح شد؛ گردشگری

معیار دادن ستاره به هتل ها با کارشناسان وزارتخانه است/ کرونا ضربه شدیدی به صنعت گردشگری وارد کرد 

معیار دادن ستاره به هتل ها با کارشناسان وزارتخانه است/ کرونا ضربه شدیدی به صنعت گردشگری وارد کرد 

میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان
یک‌شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۴۳۰ بازدید

در پاسخ به نارضایتی مسافران از برخی هتل ها مطرح شد؛

🌐دولت مردم؛ عدالت، شفافیت و مبارزه با فساد
🇮🇷🇮🇷🇮🇷هفته دولت گرامی باد
🌐روایت پیشرفت؛

زاهدان- هتل‌ها در حالی از امکانات اقامتی جاذبه‌های گردشگری شهرها به شمار می روند که گاهی در اتاق هتل های چندستاره مسافران با مواردی مواجه می شوند که باعث نارضایتی آنان می شود.

به گزارش مهر، هتل‌ها از امکانات اقامتی جاذبه‌های گردشگری شهرهایی هستند که هرساله مسافران بسیاری را به خود جذب می‌کنند.

سیستان و بلوچستان با جاذبه های گردشگری، تاریخی و طبیعی فراوان، سال ها است که همچنان ناشناخته مانده در حالی که هر گوشه ای از آن دارای جاذبه هایی بکر و ناشناخته است که می توان گفت که همچون بهشتی برای گردشگران است و از این حیث یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مسافران قبل از حرکت، رزرو هتل است تا در آن اقامت کنند.

از آنجایی که امروزه گردشگری یکی از پرسودترین صنایع دنیا محسوب می شود و از اهمیت زیادی برخوردار است و در این بین نقش هتل ها و مجتمع های مسافر پذیر بی تاثیر نیست؛ اما برخی از هتل ها علیرغم درجه بندی اما باب میل مسافران نیستند به گونه ای که نظرات مثبت و منفی نسبت به آنها مانند روتختی نامناسب، مبلمان قدیمی یا موکت و قالیچه های بی کیفیت و غیره وجود دارد.

مراکز اقامتی و تفریحی سیستان و بلوچستان

در سطح سیستان و بلوچستان انواع هتل ها، مهمانپذیرها و اقامتگاه های بومگردی میزبان مهمانان هستند ضمن اینکه ستاد اسکان استان نیز در این زمینه همه ساله امکانات خوبی را برای رفاه حال مسافران محیا می کند.

۱۲ موزه نیز در شهرستان های مختلف از جمله موزه منطقه ای جنوب شرق و موزه پست زاهدان، موزه زابل، سراوان، چابهار و شهر سوخته، تاریخ و تمدن استان را معرفی می کنند.

معیار دادن ستاره به هتل ها با کارشناسان وزارتخانه

رئیس اداره مراکز و خدمات گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان بیان کرد: عموما رتبه بندی هتل ها به منظور دسته بندی آنها بر اساس کیفیت خدمات ارائه شده است و هدف اصلی از رتبه بندی؛ آگاه ساختن مسافران از امکانات، نوع و میزان خدمات ارائه شده در هتل می باشد.

خدیجه براهویی در گفت وگو با خبرنگار مهر افزود: هتل ها بر اساس کیفیتی که دارند درجه بندی می شوند، درجه بندی هتل های یک و دو ستاره توسط کمیته درجه بندی استان صورت می گیرد. همچنین کیفیت هتل ها بر اساس مشخصه هایی نظیر خدمات رستوران هتل، تفریحات‏، چشم انداز اتاق ها، امکانات و سایز اتاق ها، داشتن اسپا و خدمات ورزشی، موقعیت مکانی و موارد این چنینی ارزیابی می شود.

این مسئول ادامه داد: از آنجایی که در سیستان و بلوچستان گروه ارزیابی استاندارد سازی نداریم این کار کارشناسی هتل ها توسط استان معین کرمان انجام می شود، بدین صورت که معیارهای استاندارد سازی توسط کارشناسان بررسی و پس از آن گواهی کیفیت و نوع ستاره برای هتل ها تعیین می شود.

او با بیان اینکه نوع ستاره برای هتل ها از درجه یک تا پنج بوده و نشان دهنده نوع و کیفیت خدمات ارئه شده در آنهاست، گفت: معیار تفاوت هتل های چهار۴ ستاره تنها در کیفیت خدمات ارائه شده نیست، بلکه باید دارای اصالت و هویتی خاص نیز باشند که تامین آسایش و رفاه مشتریان هدف اصلی کارکنان است در این راستا هتل استقلال زاهدان گواهی کیفیت خود را از مدیرکل نظارت و ارزیابی وزارتخانه گرفته است.

به گفته براهویی؛ اگر هتل ها نواقصی از لحاظ استاندارد سازی داشته باشند بازه زمانی برای رفع آن مشخص می شود و پس از بازدید مجدد کارشناسان وزارتخانه گواهی کیفیت صادر خواهد شد.

رئیس اداره مراکز و خدمات گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با اشاره به خسارت سنگینی که به دلیل شیوع کرونا گریبان جامعه هتل‌داران شد، گفت: شیوع ویروس کرونا ضربه شدیدی به بدنه و صنعت گردشگری کشور و به تبع آن استان وارد کرد به گونه ای که در دو سال گذشته شاهد پذیرش مسافر در هتل ها جز موارد اندک نبودیم، با این وجود برای انجام یکسری اقدامات در هتل استقلال متولیان امر درخواست استفاده از تسهیلات را داده اند.

با ما در فضای مجازی همراه باشید 👇👇

🌐وبسایت
www.chht-sb.ir
🌐اینستاگرام
https://instagram.com/sb_cthh
🌐توییتر
twitter.com/sb_cthh
🌐آپارات
aparat.com/sb_cthh
🌐روبیکا
rubika.ir/visit_Sb

دیدگاه خود را بیان کنید

Code Image