رئیس گروه توسعه گردشگری، بازاریابی و آموزش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان از برگزاری دومین کارگاه آموزشی فعالان گردشگری با تدریس سیما پاریزی، نایب رئیس انجمن حرفهای راهنمایان گردشگری استان در حوزه سیستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مهناز کوچک زایی بیان کرد: با توجه به نیاز تأسیسات گردشگری اعم از هتلها، میهمان پذیرها، بومگردیها، آژانسها و... دوره آموزشی بازآموزی فعالان گردشگری و بلدهای محلی با اهداف، توانمندسازی و تقویت بنیه علمی جوامع محلی و تأسیسات گردشگری و همچنین آشنایی و احترام به فرهنگ جوامع بومی - محلی است در شهرستان زابل ویژه کلیه تأسیسات گردشگری، بلدهای محلی و فعالان گردشگری حوزه سیستان «زابل، زهک، نیمروز، هامون و هیرمند» به تعداد ۶۰ نفر به منظور ایجاد اشتغال پایدار ویژه مناطق روستایی هدف گردشگری برگزار شد.
رئیس گروه توسعه گردشگری، بازاریابی و آموزش اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از محورهای مطرح شده این دوره آموزشی، آشنایی تأسیسات گردشگری با برنامهریزی و فنون برگزاری تور، ایمنی و مدیریت بحران در تورهای گردشگری، آشنایی با قوانین و مقررات مرتبط با برگزاری تورهای گردشگری، نحوه ارتباط و تعامل با مسئولان و ضابطان دولتی در زمان برگزاری تورها، مدیریت تور و ایجاد ارتباط سازنده و دوسویه گردشگران و جوامع محلی در طول مسیر و مقصدهای گردشگری و آشنایی با آداب و رسوم و برخی از قوانین و مقررات مقاصد گردشگری (بینالمللی و داخلی) و نیز آشنایی با جغرافیای جهانگردی استان، جاذبههای تاریخی و فرهنگی، بهداشت سفر، بازیهای بومی و محلی بود.
او تأکید کرد: در پایان برگزاری دوره آموزشی گواهینامه معتبر برای شرکتکنندگان صادر خواهد شد.
